על הקשר בין אלעד זוהר מרשת 13 לעדכון iOS14.5 של אפל על הפרסום בפייסבוק ומה הוא חוק ה72 שעות שכולם מדברים עליו?

2021-06-02

אז בטח כבר שמעתם שעולם השיווק הדיגיטלי רוחש וגועש בשבועות האחרונים אז יש לזה סיבה.

שינוי גדול עובר על פייסבוק, בעקבות תהליכים גדולים שקורים, אפל שחררה עדכון למערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים (iOS) שמחייב את המשתמשים שלה לאשר את השימוש בעוגיות, מה שמגביל ומונע את האפשרות למדוד המרות על ידי כל פלטפורמה חיצונית.

יש אומרים שההגנה על הפרטיות המשתמשים (לכאורה) הביאה את אפל לבצע את השינוי הזה, שבעקבותיו כל ערוצי השיווק נאלצו להתאים את עצמם למצב.

בעקבות העדכון של אפל מערכת הפרסום של פייסבוק עשתה שינוי אדיר במדיניות ואפשרויות ניתור התוצאות במערכת שלה, מה שבפועל המשפיע על כל בעל עסק שמפרסם ובמצב הנוכחי כאשר לפחות 80% מבעלי העסקים משווקים דרך הפייסבוק אז יש פה מהלך משנה משחק.

אז תראו, נחסוך לכם את המדריכים הטכניים של איך להתמודד עם השינוי של פייסבוק,

יש המון כאלה ברשת בימים אלו ופשוט להסביר מה יהיו ההשלכות ביומיום.

שנתחיל?

אז ככה.. דבר ראשון נגמרה החגיגה של "מממ יש לי רעיון לקמפיין, אני פשוט אעלה אותו ואראה התוצאות"

למה?

כי היום הגדרת 'המרה מותאמת אישית' (ספירה של לידים) יכולה לקחת עד 72 שעות!

כלומר, בא לי לעלות קמפיין חדש דנדנש כמה שיותר מהר?

אני אצטרך לחכות 3 ימים עד שזה באמת יקרה.

איך מתמודדים עם זה?

  1. צריך לתכנן מראש את האסטרטגיה שלכם לא רק לקמפיין הבא אלא גם לקמפיינים הבאים,

ולהבין מראש מה הכי חשוב לנו למדוד ולהגדיר את זה מראש אחרת כל שינוי אסטרטגיה יחייב אותנו להמתין 72 שעות ובמונחים של דיגיטל זה עולם.

  1. מה שמביא אותנו לעניין הבא:
    מדידית נתונים- כבר לא מה שהיה עד היום.
    אם פעם יכולנו למדוד בכל רגע נתון בתוך המערכת של פייסבוק עד 99 אירועים שונים(!) היום אנחנו יכולים רק עד 8 אירועים וצריך להגדיר אותם בהתראה של לפחות 72 שעות מראש.
  2. אימות דומיין – מהיום אי אפשר להעלות קמפיין בפייסבוק מבלי שהדומיין(כתובת האתר) שלכם תהיה מאומת על ידי פייסבוק, מה זה אומר? שכל אתר חייב לעבור תחילה תהליך אימות שמוודא שהוא שייך לכם ורק לאחר מכן תוכלו לפרסם דרכו
  3. ביזניס מנג'ר – אתם מאלה שמעלים קמפיין בלחיצת כפתור מהטלפון? (אומנם בפועל זה עדיין אפשרי) אבל האפקטיביות של זה ירדה משמעותית כי פשוט לא תוכלו למדוד כלום מלבד חשיפה. לא תוכלו לדעת אם קיבלתם תוצאות ובתכלס זרקתם את הכסף שלכם לפח אם לא השתמשתם בביזניס מנג'ר, באופן כללי אנחנו ממליצים לכל עסק תמיד לדאוג שכל הפעילות שלו מתנהלת דרך ביזניס מנג'ר ששייך לו והוא אומת באמצעות מסמכים אל מול פייסבוק, ברגע שאתם מאמתים את החשבון מול פייסבוק הסיכויים לחסימת חשבון יורדת משמעותית וגם אם נחסמתכם חלילה מסיבה כזאת או אחרת, הרבה יותר קל להחזיר לכם את החשבון לחיים.

בקיצור זהו צעד די דרמטי בהשוואה למה שהיה עד כה בעולם והוא גורם לכל סוכנות הדיגיטל לשבור את הראש קצת יותר.
אז המאמר הזה נועד רק לוודא שאתם מצטרפים לחגיגה כדי שלא נרגיש לבד

נגמרו הימים של A/B TEST עד לא ידע, בגלל ההגבלה של 8 אירועים הניתנים למדידה בכל רגע נתון, הצעד הזה מגביל אותנו משמעותית בכל הקשור למספר הפאנלים שאנחנו יכולים להריץ בכל רגע נתון.
ולמי שבונה על האסטרטגיה הזו? צריך למצוא פתרונות אחרים.

אז מה השורה התחתונה? שחר של יום חדש הגיע
השורה התחתונה היא שיש פתרונות טכנים כמעט להכל, אבל יותר חשוב לנו שתצאו מכאן עם כמה מסקנות עיקריות, שבראשיתן, להפסיק להסתמך על מקור תנועה אחד כמו פייסבוק ולפזר את הפרסום.

זאת הזדמנות לשלב בין הפלטפורמות השונות ולעבור למכירה רב ערוצית (גוגל, יוטויב, טאבולה/אווטברין (כתבות תוכן), שלטי חוצות, רדיו, חסויות בטלויזיה (כן אפשר להשיג היום במחירים שפויים) ועוד..

וכמובן ההבנה שצורת העבודה מול ענקית הפרסום השתנתה בכל הקשור לפרסום ממומן באופן משמעותי, וחלק מהדברים שהיו ברורים מאליו עד לפני כמה שבועות השתנו ברגע.

בקיצור פרסום בהתאמה אישית לכל לקוח!

עדיין לא נראה שהמסקנה הזו חלחלה עד הסוף, במיוחד לא בעלי העסקים שרגילים לקמפיין שעולה ב10 דקות.
אבל אנחנו רק מאחלים שברגע האמת, לא תזכרו במה שכתוב פה ותגידו לעצמכם "למה לא התכוננתי לזה מראש??"

מכאן הגיע גם שיתוף שיתוף פעולה הייחודי שייצרנו עם רשת 13 אשר במסגרתה תצולם כתבה שיווקית בפורמט הדיגיטלי "SPOTON" בהנחיית הטאלנט אלעד זוהר, בנוסף לכתבת תוכן ווידאו בן 400 ל 600 מילה שתקדם את העסק אורגני וגם בעל העסק יוכל להשתמש בכתבה לצורך קמפיין פרסומי ברשת, הכתבה היא בעלות חד פעמית ומאפשרת ללקוח לקבל כלי שבאמצעותו הוא יכול להגיע לדיגיטל מוכן וחזק לדבר על המוצר שלו ולקדם אותו. 

באמצעות כלים אלה המשלבים את האון ליין יחד עם האוף ליין ומאתרים את הערוץ המשלים המתאים לכל לקוח, לדוגמא הגיע אלינו לקוח מתחום ההשמה , אשר מטרתו לגייס עובדים בתחום האבטחה, לא התחום הכי מלהיב בעולם…

עשינו לו קמפיין השמה בפייסבוק למתקן רפואי , כמות קורות החיים לא הייתה מספקת בעקבות המיקום המתאגר ולכן עשינו קמפיין אוטובוסים, תחנות אוטובוס ומכוונים (בקרבת המתקן) ובכך הצלחנו לייצר כמות גדולה של קורות חיים רלוונטיים למשרה המדוברת. זו רק דוגמה אחת לחשיבה אחרת וממוקדת תוצאה.

דוגמא נוספת לקוח שרץ איתנו תקופה ארוכה בפעילות דיגיטל היה זקוק לחיזוק בחודשים מסויימים על מנת להגדיל את המכירות לפני הנפקה ודיווח אל מול משקיעים, באמצעותו פרסום וחשיפה בקמפיין חסויות בטלויזיה ובקמפיין רדיו ממוקד בשילוב עם הדיגיטל (גוגל במקרה הזה) הצלחנו להרים לו את המכירות ב260 אחוז! מה שייצר הצלחה רבה אל מול המשקיעים ותוצאה מצוינת ללקוח.

הטיפ שלנו לעסקים גדולים כקטנים: בטווח הקצר התמקדו במה שמייצר כסף כאן ועכשיו, בטווח הארוך תחשבו על "אומני-צאנל" מכר רב ערוצי שישמור אתכם בתמונה כל הזמן וישאיר את העסק שלכם ערוך ומוכן תמיד למשבר הבא.

לסיכום , אנחנו בהחלט אוהבים להמליץ ולהתחיל תמיד מהקל אל הכבד, הניסיון הרחב שלנו בשנים האחרונות לימד אותך שבסופו של דבר כשיש לכם את הצוות הנכון שרץ איתכם ונותן לכם את הנשמה אז ההצלחה תבוא וזה בדיוק מה שאנחנו עושים הקונספט שלנו תופר עבורכם חליפה מדוייקת לעסק שלכם שיתן לכם במדוייק את התוצאות שאתם מכוונים אליהם

בעל עסק? רוצה להתחיל לקבל זרם של פניות חדשות?

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי!

בעל עסק? רוצה להתחיל לקבל זרם של פניות חדשות?

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי:

דילוג לתוכן