בשיחות האחרונות שלנו עם בעלי עסקים אנחנו נתקלים בבעיה שחוזרת על עצמה לא מעט: בעיית הייחוס – והעלות לליד
בהתחלה הכל נראה קל – מעלים קמפיין קטן וחמוד עם הצעת חדירה מפתה בפייסבוק שתפקידה לרכב על דרישה קיימת ולהכניס כסף ראשון לעסק.
מתחילים לעשות סקייל, מעלים תקציבים.
מנסים לגדול ממשיכים לרכב על ההצעה הראשונה שעבדה, סוחטים את הלימון.
אחרי תקופת זמן מסוימת (יכול להיות שבוע ויכול לעבור חודש או חצי שנה) והעלות להביא לקוחות מפייסבוק כבר לא משתלמת.
אבל אי-אפשר לעצור כי פייסבוק ממשיכה להביא לקוחות.
אז מנסים להוסיף לקלחת ערוצים נוספים: גוגל, טיקטוק, אולי לינקדאין? לא, לא לינקדאין. איך אפשר לינקדאין עם עלות להקלקה מתחילה ב 45 דולר???
בפייסבוק מייצרים וידאו חדש שמצליח להביא תוצאות בעלות סבירה. מעולה! תעלו תקציבים!!!
אופס, אפל שינו משהו, העלויות מזנקות.
הבעלים מתחיל להלחץ ואנשי המכירות מגבירים את הלחץ מהצד שלכם כי בכל זאת הם מתוגמלים מהבונוסים על המכירות וחייבים מהלידים, מחליפים משרד פרסום כדי להוריד עלויות.
הכל חוזר על עצמו.
העלויות לא יורדות.
כל עוד השיווק, וזה כולל גם את הבעלים שמחליטים להתערב, לא יבינו שהריב על העלות לליד פוגע בעיקר בעסק עצמו, הסיפור הזה ימשיך לחזור על עצמו.
פרפורמנס לא עובד בוואקום ובמוקדם או במאוחר הוא לא מצליח לייצר להגדיל עסק. מה כן עושה זאת? המותג עצמו.
אבל אי אפשר להיזכר בזה בדקה ה-90' וזה גם לא עובד מהיום להיום.
ואולי הכי חשוב – צריכים להיות עם הבנה שלא הכל יוכל לקבל את הייחוס המגיע לו.
מה ההשפעה של שלט החוצות שהעלאתם לפני שלושה חודשים? אם תנסו למדוד את ההשפעה הזו ישירות כנראה שתתבאסו.
מדידה ישירה מנטרלת השפעה והשפעה היא לא רק בערוץ עצמו אלא גם השפעה בין ערוצים. הסיבה היא שאתם משפיעים על אנשים, לא על ערוצים.
תעבדו במחשבה שהכל חייב להיות מדיד ואתם תישארו עם קמפיין פייסבוק שתקוע בלופ אינסופי עם עלות רכישת לקוח שתגרום לעסק שלכם לפשוט את הרגל.
תאמצו חשיבה שהעלות לליד פחות קריטי (חשוב, רק לא הכי חשוב) וזה יאפשר לכם לעבוד בצורה יותר יעילה, על פני יותר ערוצים, ולהשיג יותר תוצאות מצטברות לאורך זמן.
וכמובן לדעת לחלק עבודה בין טווח-קצר (פרפורמנס) לטווח-ארוך (ברנד).