בשנים האחרונות, יצרה מהפכת הדיגיטיזציה שפע של הזדמנויות לעסקים קטנים ובינוניים בעולם השיווק הדיגיטלי. השימוש הגובר של גולשים ברשתות חברתיות, יחד עם מחירי המודעות הנמוכים, הפך אותן לערוץ פרסום משתלם במיוחד.
במאמר הזה ננסה להבין מדוע השיווק באמצעות הרשתות החברתיות הוא אפקטיבי כל כך, ומה מייחד את עולם התוכן של הפרסום בערוץ הזה. אנחנו בדיגיטלקס | משרד פרסום דיגיטלי צברנו מומחיות רבה בתחום. כיצד השיווק ברשתות החברתיות מסייע לנו? הנה 5 יתרונות שכל משווק ברשתות החברתיות צריך להכיר:
יתרון מספר 1: מיקוד בקהל יעד רלוונטי
אחד היתרונות המשמעותיים המובנים בשיווק באמצעות הרשתות החברתיות הוא היכולת לפלח את קהל היעד בדיוק רב, ולייעד לו מסרים שיווקיים התואמים לפרופיל שלו. הפילוח הזה מתאפשר אודות להרגל חשוב שמלווה כל משתמש שנרשם לרשת חברתית: המשתמש מנדב על עצמו פרטים שונים שיכולים לסייע בבנית פרופיל מתאים עבורו. כאשר מפרסמים עושים שימוש ברשתות החברתיות כדי לשווק מוצר או שירות, הם יכולים לפלח את קהל היעד לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי, תחביבים, השתייכות לקבוצות עניין שונות ועוד ועוד.
חשוב יהיה לציין, כי הפילוח הזה מאפשר לייעד מסרים שיווקיים אותנטיים ורלוונטיים יותר לקהל היעד, ולהגדיל בהתאם את שיעורי ההמרה של הגולשים. כלומר, בעבור תקציב נתון של פרסום, ביצועי המכירות צפויים להיות טובים יותר.
יתרון מספר 2: בניית קהלי יעד דומים לקהלים שבהם הקמפיין היה אפקטיבי
תכונה נוספת שמאפשר לנו השיווק ברשתות החברתיות להנות ממנה הוא היכולת לבנות קהלי יעד חדשים המבוססים על קהלי יעד, שעבורם הקמפיין עבד היטב. לפעמים, קל לנו בתור משווקים לאפיין את קהל היעד. זה קורה כאשר הפרופיל של הלקוח המצוי שלנו מאוד מוגדר וברור. אלא שבפעמים אחרות, לא באמת ניתן למצוא מכנה משותף לפרופיל של הלקוח האולטימטיבי. במקרים כאלו, ניתן לגייס את כוחן של הרשתות החברתיות, אשר מצויידות באלגוריתמים משוכללים, שמאפשרים לנו המשווקים לבנות קהלי יעד אשר דומים במאפייני ההתנהגות שלהם לקהלים שעבורם הצליח הקמפיין בעבר. בתצורת עבודה זאת, קל יחסית לייצר ביצועי קמפיין איכותיים ויציבים.
יתרון מספר 3: ויראליות
רשתות חברתיות הן פלטפורמה נהדרת ליצירת תכנים ויראליים. כאשר מדברים על תכנים ויראליים, מתכוונים לרוב לתכנים שמייצרים שיח עשיר ומשמעותי ברשת, ושזוכים לתגובות, שיתופים, תיוגים, לייקים ועוד באופן שאינו פרופורציונלי לאיכות התוכן.
לא כל תוכן יכול להפוך לויראלי ברשת, ולא קיימת נוסחת פלא שתבטיח לכם שהתוכן שתפרסמו יהפוך לויראלי. אולם אם בכל זאת תצליחו לייצר סוג כזה של תוכן, תוכלו ליהנות מחשיפה גדולה ומשמעותית של התוכן שלכם לקהלי יעד רחבים, וזאת תוך השקעה מינימלית בתקציב הפרסום.
יתרון מספר 4: היכולת לשווק גם כאשר הלקוח אינו מחפש אותך
כאשר הלקוח יודע היטב איזה מוצר או שירות הוא מחפש, קיים יתרון ממשי דווקא לערוצים בהם ההתקשרות מול בית העסק מתבצעת ביוזמת הלקוח, בזמן שמתאים לו. דוגמה לכך היא ערוץ הקידום בגוגל, שבו התוכן הפרסומי מוצג ללקוח בתגובה לחיפוש שביצע הגולש.
אלא שישנם לא מעט מוצרים או שירותים, שהלקוח כלל אינו מודע אליהם, ואם הוא מודע אליהם, לא בטוח שהיה מחפש אותם ביוזמתו. במקרים כאלו, השיווק באמצעות הרשתות החברתיות, שנקרא גם שיווק בדחיפה, הוא תצורת הפרסום האפקטיבית ביותר, שיכולה גם לחשוף את קהל היעד למותג וגם לשווק לו אותו.
יתרון מספר 5: להיות היכן שהלקוח נמצא
על מנת להיות רלוונטיים בסביבת התחרות העמוסה במשווקים ומפרסמים, חשוב יהיה שנפעל לא רק היכן שנוח לנו, אלא בעיקר היכן שקהל הלקוחות שלנו נמצא. כאשר מדובר בשיווק המתבצע ברשתות החברתיות – אנו מייצרים יתרון כפול: ראשית קהל היעד שלנו נמצא חלק נכבד מן היום שלו ברשתות החברתיות. שנית, כאשר קהל היעד שלנו אכן עושה שימוש ברשתות החברתיות, הוא עושה זאת לרוב בשעות הפנאי, כאשר הוא קשוב למסרים שיווקים שונים ויש לו פנאי לעסוק בתכנים השונים שנספק לו. זאת גם הסיבה ששיווק באמצעות הרשתות החברתיות הוא כל כך אפקטיבי: הוא מוצא את הלקוח בזמן המתאים ובהלך המחשבה המתאים.
לסיכום
אין ספק שעולם השיווק הדיגיטלי שינה מקצה לקצה את עולם הפרסום והיכולת לשווק מוצרים או שירותים לקהלים שונים. הופעתן של הרשתות החברתיות רק שכללה את המגמה הזאת עוד יותר.