חשבו על הפעם האחרונה שביצעתם רכישה בכל סדר גודל שהוא, בין אם היא הייתה בחנות או באינטרנט. סביר להניח שהתמודדתם עם בעיה שחיפשתם לה פתרון (נניח שהייתם רעבים). חיפשתם מוצר או שירות שיכולים לעזור לכם (מסעדות סמוכות), שקלתם איזו הצעה תיתן לכם את המענה בצורה מיטבית (מקדונלד'ס יכולה להשביע אתכם במרחק 5 דקות, אבל ממש מתחשק לכם אוכל אסייתי), וקיבלתם החלטה.
כל לקוח עובר את כל השלבים הבסיסיים הללו, וכדי שהמשווקים יוכלו לבחון כיצד הלקוחות מגיעים אל החברה המשווקת ובוחרים בה, הם משתמשים במשפכי שיווק.
אם אינכם זוכרים את הפעם האחרונה שחברת השיווק שלכם שוחחה איתכם על משפכי השיווק שלכם, הגיע הזמן להציף את הנושא ולבחון, מה באמת גורם ללקוחות שלכם לבחור בכם ולבצע רכישה.
מהו משפך השיווק?
אף על פי שאין מודל יחיד המקובל על ידי כלל אנשי השיווק, יסודות משפך השיווק נשארו זהים מסוף המאה ה- 20, כאשר הם הוגדרו על ידי אליאס סנט אלמו לואיס, שיצר מודל, המדגיש את שלבי הקשר של הלקוח עם העסק (מודל AIDA):
- מודעות – הלקוח הפוטנציאלי מודע לבעיותיו ולפתרונות האפשריים עבורן.
- עניין – הלקוח הפוטנציאלי מביע עניין בקבוצת שירותים או מוצרים.
- רצון – הלקוח הפוטנציאלי מפתח הערכה כלפי מותג מסוים.
- פעולה – הלקוח הפוטנציאלי מחליט האם לבצע רכישה.
מדוע משפכים שיווקיים חשובים?
לא ניתן להמעיט בחשיבות השימוש במשפך השיווקי. בסופו של דבר, המשפך השיווקי יכול לשנות את כל כללי המשחק עבור העסק שלכם ולסייע לו במגוון דרכים:
- בחירת אסטרטגיה שיווקית – אבן הפינה של משפך השיווק היא מסע הלקוח שלכם. הבנת מסע הלקוח מאפשרת לכם להבין מתי ומדוע לקוחות פוטנציאליים נושרים לפני ביצוע רכישה, ובאילו כלים ואסטרטגיות אתם יכולים להשתמש כדי לשמור על נאמנותם ומעורבותם עם המותג.
- שמירה על עקביות במאמצי הקידום של המותג – המשפך השיווקי מאפשר לכם לבחון את הצעד השיווקי הבא שתעשו כדי למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. בעזרתו תוכלו ליצור תוכנית שיווקית וליצור אינטראקציה עם לידים כדי להניע אותם לקראת ביצוע רכישה.
- הגדלת המכירות שלכם – ללא המשפך השיווקי אתם מפסידים כסף, שכן הלקוח הפוטנציאלי לא מונע לרכישה מיידית, מה שגורם לו לנטוש ולשכוח את ההצעה שלכם. בעזרת משפך שיווקי תוכלו לטפח לידים עד שיהיו מוכנים לרכישה.
- סגירת עסקאות קלה יותר – בשיווק B2B סגירת עסקאות דורשת מאמצים משולבים של צוותי השיווק והמכירות. משפכי השיווק מספקים לאנשי המכירות שלכם תובנות מפורטות לגבי התנהגות הלידים, מה שמספק רמזים נוספים באשר לדרך שהם צריכים לפעול לצורך סגירת עסקה.
- חיסכון בזמן ומאמץ – הכרת מסע הלקוח ובניית תוכנית פעולה לכל שלב במסע הזה מאפשרת לכם להפוך את מאמצי השיווק שלכם לאוטומטיים. זה חוסך המון זמן ומסייע לכם להשיג תוצאות טובות יותר.
- חיזוי מכירות עתידיות – משפכי שיווק מאפשרים לכם להבין טוב יותר את תוצאות הפעילות השיווקית שלכם. באמצעות ניתוח המרת לידים בכל שלב של המשפך, תוכלו לחזות כמה מהלידים שלכם יהפכו בסופו של דבר ללקוחות משלמים.
- שימור לקוחות – שימור לקוחות זול פי 5 מרכישת לקוחות חדשים, ופעולות שיווק שמתבצעות לאחר רכישה יכולים לסייע בשמירת מעורבות הלקוחות ולגרום להם לשוב אליכם.
יתרונות נוספים למשפכי השיווק
משפכי שיווק מפשטים את מסע הלקוח ומקלים עליכם את המעקב אחר הלידים. פתרונות אלו מסייעים למפות כל שלב בתהליך קבלת ההחלטות של הלקוח ולתכנן את הצעדים שהם עתידים לנקוט.
משפך שיווק חל כמעט על כל אינטראקציה עם הלקוח. בין אם אתם מחפשים מכירות מקוונות, יצירת תנועה באתר או מעורבות גבוהה יותר, אתם צריכים משפך שיווקי, שמהווה דרך עוצמתית להביא נראות לכל שלב של חיבור עם הלקוח שלכם.
אך היתרון הגדול ביותר של משפכים שיווקיים הוא יכולת המדידה שלהם. המשפך שלכם מראה לכם היכן אתם מאבדים לקוחות, וכך מסייע לכם לשנות את האסטרטגיה שלכם בהתאם. לדוגמה, אם אתם מאבדים לקוחות לפני שהם מגיעים לשלב השני, אתם צריכים קמפיין טוב יותר להעלאת המודעות למותג. אם אתם מאבדים אותם בשלב הרכישה, ככל הנראה ההנעה לפעולה לוקה בחסר.
ייעוץ מקצועי לשיווק יעיל ועוצמתי
בעידן בו אנו חיים, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נחשפים בכל עת לאינספור מפרסמים ודעתם מוסחת כל הזמן. כדי למקסם את מאמצי השיווק שלכם, לא די בהצעה מפתה או אטרקטיבית, שכן נדרש מכם לתפוס את הלקוחות בכל אחד משלבי המסע.
משפכי השיווק מסייעים בבניי המסר השיווקי, אך למעשה, נותנים מענה לכל אחד משלבי האסטרטגיה השיווקית שלכם.
רוצים לדעת יותר? זקוקים לאנשי מקצוע שיובילו את העסק שלכם צעד אחר צעד להצלחה עסקית דרך שיווק מנצח? הגעתם למקום הנכון, ואם הגעתם עד כאן, הגיע הזמן שנדבר.