כל פעם נשאלת אותה השאלה: "למה האתר שלי לא מתקדם לשום מקום?"
ולכן בשביל זה יש להשתמש בכלים ומיומנויות בקידום אורגני – Search Engine Optimization
או בקיצור קידום seo.
ראשית, נרצה להבין מדוע האתר שלנו לא מדורג במקומות הראשונים בגוגל ולכך יכולות להיות מספר סיבות:
תוכן דל ללא ערך מוסף לגלוש,
כלומר התוכן לא שימושי \ רלוונטי לגולש, לא סיפקתם לגולש ידע חדש, עזרה או ערך מוסף כלשהו.
הרי גולשים מחפשים בגוגל משהו מסוים, משהו ספציפי שיעזור להם, ידע שהם צריכים לצרוך ואם לא סיפקתם אותו לגלוש זמן השהייה שלו יהיה נמוך והוא יינטוש את האתר במהירות, דבר שיוריד את דירוג האתר שלכם.
סיבה נוספת יכולה להיות גם חווית משתמש.
בכדי שגולשים ולקוחות פוטנציאליים יגיעו לאתר, חשוב מאוד מצד אחד שתוכן האתר יונגש לגוגל בצורה אופטימלית אך כדי שהגולשים יישארו באתר זמן ממושך וימצאו את מבוקשם במהירות, השקעה בחוויית המשתמש היא חיונית. כיום לאנשים אין סבלנות ולכן אתר שאינו נטען מהר מגורמים שונים כמו: תמונות וסרטונים כבדים, קבצים ופיקסלים.
אין ספק שאתרי אינטרנט היום חייבים להיות מותאמים גם לגלישה במובייל, דבר זה יגרום לגולשים להישאר יותר זמן ולהנות מחווית משתמש נעימה יותר. בנוסף, למנועי החיפוש קל יותר יותר לאנדקס את התכנים באתר רספונסיבי.
-סמכות האתר, זה אולי הדבר החשוב ביותר על מנת שתוכלו להגיע למקומות הראשונים בגוגל.
בלי סמכות יהיה לכם קשה מאוד לקדם את האתר שלכם
וסמכות זאת נבנית על ידי אנשים אחרים וכמובן גוגל.
-חשוב מאוד לשים דגש על דברים שגוגל לא אוהבת שאתם עושים ועלולים לגרום לכך שתדורגו נמוך מאוד ואף תיחסמו.
מקרים כאלו יכלים לקרות בדרך כלל בגלל דחיסת מילים (שימוש באותם מילות מפתח ספציפיות ) המפנות לאתר שלכם, העתקת תוכן מאתר אחר או הסתרת תוכן לצורך קידום האתר.
עכשיו שהבנו מהן הסיבות שבגללן אנחנו לא מדורגים ראשונים, נעבור לשאלה השניה-"אז איך האתר שלי יכול להיות מדורג גבוה?"
ובכן תראו, על מנת להגיע למקומות הגבוהים ברשת החיפוש, ננסה קודם כל לפתור בעיות טכניות באתר שלנו בין עם זה חווית משתמש נעימה, התאמה למובייל, טעינה מהירה של האתר…
לאחר מכן ניצוק תוכן חדש הנותן ערך מוסף לגולש.
איך נדע איזה תוכן ליצוק?
נערוך חקר שוק מעמיק על מילות המפתח שלנו, אותן מילות מפתח שהגולשים יחפשו ונכתוב עליהן טקסטים, בלוגים, פוסטים וכל תצורת תוכן אחרת שתעניק לגולש ערך מוסף.
דרך נוספת היא לבדוק אצל מתחרים המדורגים גבוה באותה נישה של האתר שלנו ולקחת מהם השראה. זכרו!!! לא להעתיק!!++
לאחר שסידרנו את האתר, אירגנו אותו בצורה נעימה וידידותית למשתמש וכתבנו תוכן איכותי העונה לצרכי הגולשים שלנו נמשיך לקדם את האתר שלנו בעזרת מילות מפתח נכונות וממוקדות.
מכאן מגיעה השאלה השלישית > כמה ואילו מילים צריך להשתמש כדי לקבל דירוג גבוה?
זאת לא שאלה של כמה,
הרי תמיד עדיף איכות על כמות ונכון יהיה להשתמש בביטויים (לונג-טיילים) ממוקדים, ביטויים אלו יהוו את עיקר החיפוש שלנו.
כמו כן אין צורך להיות מקובעים ולהשתמש באותן מילות מפתח, הרחיבו את היריעה ותשתמשו בביטויים הדומים להם. תוכלו להיעזר גם בשימוש במילים באנגלית במידת הצורך לקידום האתר.
דבר נוסף וחשוב לשים
נסו לקדם גם ביטויים ומילים שאינן קרובות ב-100% למילים שלכם ובכך להביא גולשים נוספים לאתר שלכם.
(חשוב שיהיה קשר בין המילים שנחפש למילים העיקריות שלנו)
"טוב.. אז עכשיו אחרי כל זה, האתר עדיין לא מדורג במקומות הכי גבוהים, מה עוד אפשר לעשות כבר?"
הכל בסדר, זה לא הסוף, האתר שלך צריך לקבל סמכות ואמינות .
סמכות אותה גוגל נותנת לאתר שלנו.
איך עושים את זה ?
אז כמו שאמרתי תוכן תוכן תוכן,
תוכן איכותי עם ערך מוסף, ידע חדש, תוכן העונה על צרכי הגולש ומספק לו בדיוק את מה שהוא חיפש וצריך.
עוד גורם המשפיע על סמכות האתר שלנו הוא החלפת קישורים עם אתרים בעלי סמכות וותק גבוה יותר. זאת אומרת קישורים חיצוניים מאתרים הקשורים בדרך מסויימת לנישה שלנו, המפנים לאתר שלנו ואילו אנו נפנה קישור חזרה לאתר שלהם.
אפשרות נוספת ויעילה היא צירוף הרשתות החברתיות לקידום האתר שלנו, בכך נוכל להפנות עוד קישורים מהדף העסקי שנפתח עבור האתר שלנו אל האתר עצמו.
אחרי שנגענו קצת בקישורים חיצוניים נרצה גם לעשות סדר באתר שלנו, כן סדר נוסף והפעם תוך שימוש בקישורים פנימיים.
זאת אומרת שהפעם נרצה להוסיף באתר שלנו קישורים עדכניים המפנים לאתרים אחרים תוך בדיקה מתמדת שהקישורים אינם "קישורים שבורים" (קישורים לא תקינים שאינם מובילים לשום מקום).
בנוסף נרצה ליצור קישורים המפנים לאזורים ודפים שונים בתוך האתר שלנו , מה שכמובן יוצר הרבה יותר סדר ונותן חווית משתמש ידידותית יותר.
נעבור עכשיו לעוד חלק המשפיע לא מעט על סמכות האתר שלנו
והיא הכתובת הדומיין, חשוב לשים לב שאתם לא משתמשים בכתובת שהיא ספציפית מאוד
כדי לא לקבל עונש וחסימה מגוגל, נסו במקום, לקחת חלק או אפילו כמה חלקים מהביטויים שהשתמשתם איתם לבניית מילות המפתח שהכי מתאימות לנושא שהאתר שלכם עוסק והכניסו אותם לכתובת הדומיין, ישנה אפשרות להשתמש במילת מפתח אחת אפילו בדומיין טוב, אך חשוב מאוד לשים לב שהכתובת לא ספציפית מדי ולא רחבה מדי כדי שגוגל תוכל להבין בדיוק על מה הדומיין שלכם מדבר מבלי שנצטרך להתאמץ בחיפוש עוד מילות וביטויי מפתח שיעזרו לגוגל להבין במה עוסק האתר.
עכשיו אחרי שהבנתם את הערך והמשמעות של קידום אורגני, כל שעליכם לעשות הוא לדאוג שהאתר שלכם יהיה שם, בגוגל.. בביטויים הנכונים ובזמן הנכון, צרו איתנו קשר , אנחנו נדאג לעזור לכם להיות בדיוק במקום הנכון בשבילכם