סוכנות פרסום דיגיטלי יכולה להציע טרגוט מתקדם כדי לגשת לאנשים הנכונים, במקום הנכון וברגע הנכון ולהציע להם הצעה שיכולה להיות רלוונטית להם ובכך לייעל את השימוש בתקציב הפרסום.
משרד פרסום: מה זה טרגוט מודעות?
טרגוט מודעות הוא סוג פרסום שניתן לעשות בפלטפורמות השיווק השונות. מה זה בעצם אומר? נניח שיש לנו חברה שמוכרת סירים, סביר שנרצה לשווק אותם באופן ישיר לאנשים שרוצים לקנות סירים – כמו אימהות מבשלות. טרגוט מודעות מאפשר לנו לעשות זאת זה. המטרה היא להתאים את המוצר או השירות לאדם שיכול באמת להיעזר בו.
משרד פרסום מקצועי מטרגט אנשים לפי כל מיני מאפיינים. בין אם מדובר על מאפיינים דמוגרפיים כמו מגדר, הכנסה, גיל, דיפלומות, תעסוקה וכן הלאה ובין אם מדובר על ערכים, אישיות, גישות, דעות, לייפסטייל, תחומי עניין ובין אם מדובר על התנהגויות עבר כמו רכישה של אי אילו מוצרים בטווחי זמן מסוימים. לדוגמה, ביכולתו של משרד פרסום דיגיטלי להתביית על אימהות מעל גיל 35 שיש להן תואר שני, מרוויחות מעל 100,000 ₪ בשנה, אוהבות לבשל ולצפות בתוכניות בישול ושקנו אביזרי מטבח בחצי שנה האחרונה.
מטרתה של סוכנות פרסום דיגיטלי
כך שהמטרה של סוכנות פרסום דיגיטלי היא לשווק ללקוח שהכי סביר שיקנה, במסגרת זמן נתונה. כך שהתוצר הנתון הוא לקוח שמקבל הודעה שיכולה לעניין אותו. יש חברות שעשו זאת עוד לפני עידן השיווק בפייסבוק, כאשר הן זיהו שאם אישה קונה מוצרים לבדיקת הריון יש סיכוי סביר שהיא גם תרצה לרכוש מוצרי טיפוח לתינוק כמו חיתולים ומגבונים. כך שכשלושה חודשים (או כל תקופה אחרת) מרגע רכישת מוצרי בדיקת ההיריון, הם יכלו לשלוח לביתה של האישה עלונים פרסומיים המציעים הנחה על טיטולים, לדוגמה. מדובר על סוג של טרגוט, וזאת על בסיס התנהגויות קודמות ומה אפשר להסיק מהן.
כיום אנחנו לא צריכים לבנות אלגוריתמים מורכבים ועשירים, או להחזיק ברשת מרכולים גדולה שביכולתה להציע כמה דברים לאותו לקוח – אנחנו יכולים פשוט לזהות מראש עם מי אנחנו מדברים, איפה הוא יכול להיות, מה הוא רוצה ואיך הוא היה רוצה לקבל את המסר. תפקידו של משרד פרסום יהא נא העברת מסרים אפקטיבית ורלוונטית. אם אנחנו מפרסמים בשלטי חוצות, אנחנו לא בהכרח יודעים מי רואה ומה הוא עושה עם המידע שראה. על כן, אין כאן טרגוט. הטרגוט יכול להיות ברמת בחירת המיקום, ואפילו הזמן להצגת הפרסום באם ניתן. לדוגמה, יש אזורים בתל אביב שחיים בהם אנשים ממעמד סוציו אקונומי מסוים, הטרגוט יכול להתבטא בכך שאנחנו פשוט נציב את שלטי החוצות באזורם. אם כי, השילוט יכול "להתבזבז", שכן מי שיראה אותו לא בהכרח יתאים לפרופיל הלקוח האידיאלי.
וזו בדיוק הנקודה. שכן אם אנחנו לא מראים את הפרסומים שלנו ללקוחות האידיאליים הפוטנציאליים, אנחנו יכולים להראות אותם לאנשים שזה לא מעניין. ויש לכך שני מחירים:
ראשית, אנחנו משקיעים כסף כדי לשווק לאדם שזה לא מעניינו לקנות
אנחנו משקיעים כסף וזמן בדבר, במקום לתת אותו למי שזה כן משנה לו.
כאשר אנחנו מטרגטים נכונה, ביכולתנו לעשות ניצול מיטיב ואופטימלי של תקציב הפרסום. משרד פרסום מקצועי יהא זה שיידע כיצד לעשות את השימוש המיטיב ביותר בתקציב נתון.
לפרסם תוצאות מדידות – שיטות של משרד פרסום מקצועי
יש המון דרכים לפרסם את עצמנו. יש אנשים שבאמת ילכו על פרסום בשלטי חוצות, עיתונים, מגזינים, ערוצי רדיו וגם בפלטפורמות הפרסום הדיגיטליות. במקרה שלנו, אנחנו מעדיפים לפרסם בדיגיטל, לא רק בגלל שאנחנו מגדירים את עצמנו כסוכנות שכזו, סוכנות פרסום דיגיטלי, אלא כי אנחנו מבקשים לתת תוצאות מדידות ללקוחות שלנו. לאפשר להם לראות כמה אנשים ראו את הפרסום ולזהות אם פרסום מסוים לא עובד. שכן אם מסתכלים על פרסומים בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו וכיוצא בזה – אנחנו יכולים לזהות שזה לא בהכרח קל לדעת כמה אנשים צפו, ואיך הם הגיבו. בפלטפורמות השיווק הדיגיטליות אנחנו יכולים לראות כמה זמן הם צפו בעמוד, אולי אפילו על מה הם הסתכלו ומה הם לחצו, כמה זמן הם הקדישו לצפייה בסרטון ואם הם לקחו פעולות והשאירו פרטים (וכן הלאה.
כך שהמטרה שלנו היא לבצע פרסום יעיל. אנחנו רוצים תוצאות מדידות ואנחנו רוצים לדעת מה הכסף שלנו עשה כדי לקדם את העסק. כדי באמת לדייק את הפרסום שלנו, פרסום ממוקד, מטורגט – הוא זה שמאפשר לנו לדייק את המאמצים בצורה ניכרת. הסיבה לכך היא כי אנחנו לוקחים את המסר שלנו ובודקים מי יכול ורוצה לשמוע אותו – ואיפה הוא נמצא. לעתים קרובות, משרד פרסום דיגיטלי יעשה את זה גם בסדר הפוך. קודם כל תהיה הכוונה למציאת קהל היעד האופטימלי ואז תהיה תקופת התקשרות בה בית העסק אוסף מידע ומבין מה עליו להציע כדי לשרת את קהל היעד הזה.
במקרה שלנו, בחברת דיגיטלס, אנחנו יכולים להציע יכולות טרגוט מתקדמות הנובעות מתוך מערכת מיוחדת שפיתחנו שלמעשה עוזרת לנו להגיע לקבוצות פייסבוק שונות כדרך מערכת הסינון בלינקדאין, במתכונת מיוחדת שאנחנו פיתחנו.