הבלוג שלנו

בחירות, cpm ואיך זה משפיע על כולנו?

אז כן, משהו קורה..
אין תשובה אחת ואין הסבר חד משמעי אבל סבב בחירות מספר 4 כבר כאן
ואין ספק שהתחלנו להרגיש את השינוי,
יש תחושה של בחירות באוויר,
הcpm (עלות ל1,000 חשיפות) עלה משמעותית בשבועיים האחרונים בפייסבוק
וחוצה כבר את רף ה100 ₪ בקהלים מסויימים,
כן סגר,
לא סגר,
כן קניינים נפתחים,
לא קניונים,
גם זה משפיע..
הכל משפיע תרצו או לא תרצו החודש שלפני הבחירות הולך להיות מאתגר וקשה נכנסו לישורת האחרונה, העלויות לתוצאה (ליד או מכירה) יעלו כתוצאה מעליית ה cpm והלחץ יגבר,

למה העלות לליד עולה?
ננסה להשוות את פייסבוק למפעל אחד ענק לייצור גרביים שמספק גרביים לכל העולם,
באיזה שהוא שלב המפעל יגיע לקצה גבול יכולת הייצור שלו לייצור גרביים,
מה יקרה ברגע שירצו לקנות עוד ועוד גרביים ולא תהיה אפשרות לעמוד בהספק הייצור?
נכון מאוד המחירים יעלו!
ומי שישקיע יותר כסף יקבל ראשון יותר גרביים… (אפשר להשוות את זה גם לחיסונים של התקופה רק בלי הקומבינה של ביבי..) הצענו יותר כסף קיבלנו ראשונים,
אז למה הבחירות משפיעות בצורה כל כך קיצונית על העלויות בפייסבוק?
יש לזה כמה סיבות והם מאוד פשוטות:
לפוליטיקאים שלנו מותר לעשות תעמולה (פרסומות) בטלוויזיה רק בשלושת האחרונים שלפני הבחירות ובזמנים מוקצבים על פי מספר המנדטים שיש לכם מפלגה לעומת הרשת שמותר להם בכל שלב שהם רוצים לפרסם וכמה שהם רוצים על פי מידת ההשקעה הכספית שלהם והם מתחילים מוקדם.. בעצם הם כבר התחילו..

סיבה נוספת ומאוד חשובה היא האפשרות לטגרט קהלים מאוד מדויקים..וכן קיבלנו גם הצעות מכמה מפלגות להשתמש במערכת שלנו לצורך טירגוט של קהלים מתוך קבוצות פייסבוק ודפים של מפלגות מתחרות במטרה להפיץ מסרים על המתחרים שלהם.

אומנם פייסבוק מנסה להלחם בזה עד כמה שהיא יכולה ומנסה להציג בשקיפות באמצעות הכפתור מדוע אני רואה מודעה זו? את הצורה שבה טורגנט וטירגטנו אבל זה עדין לא באמת עוזר והגולש הפשוט שצורך פרסומות ומסרים כל היום לא באמת מבין את הכפתורים ומבחינתו כל פוסט הוא פוסט אותנטי והוא ברוב המקרים לא ידע להבחין בהבדל

בקיצור הכל בפייסבוק מותר, ביבי יכול לטרגט את הקהל שאוהד את בנט, בנט יכול לטרגט את הקהל של לפיד וככה כל אחד מהם בעצם מנסה לשנות ולהשפיע על דעת הקהל של המועמדים האחרים ולנסות לגרום להם להצביע עבורו כשכולם נמצאים כל הזמן בפייסבוק וכשהכל קורה בפייסבוק אז כל הכסף הגדול נשפך בפייסבוק.

אז מה בכל זאת אתם בעלי העסקים ואנחנו משרד הפרסום הדיגיטלי שמלווה אתכם יכולים לעשות כדי לשרוד את התקופה?

קודם כל להבין שמדובר בתקופה קצרה ומאתגרת שלאחריה המצב אמור לחזור לקדומות (מי אמר מבצעי פסח).

אם אתם כבר עובדים איתנו תקופה אז כנראה שכבר הצלחנו לייצב לכם את הקמפיין וכן אנחנו לא בלתי מנוצחים אז יכול להיות שהחודש נרגיש עליות קלות בעלויות לליד/מכירה אבל הם יהיו מינוריות אם בכלל
ואנחנו נצליח לאפס אותם וליישר את המצב כבר בחודש חודשיים הבאים,
לכן תמיד תמיד חשוב להסתכל על פעילות שנתית או רבעונית לכל הפחות ולא לשפוט אותנו נקודתית על חודש ספציפי.

הצעת מכר כבר אמרנו?
אז איך בכל זאת אפשר לנצח את החודש הזה?
הצעת מכר כן…
זה הזמן לחשוב איתנו יצירתי,
לתת לנו את ההנחות הכי חזקות שלכם,
‏לתת את הערך הנוסף שלכם ללקוחות ולמתעניינים,
להשקיע בבניה של קהל/דאטה
מה זה אומר?
לדאוג שכל אחד שנרשם אליכם ימשיך לקבל את המסרים שלכם,
להשקיע בזה תקציב נפרד
אם זה באמצעות דיוורים או רימרקטינג בפייסבוק,
להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים אטרקטיביים שיהוו תחרות למתחרים,
להיכנס לערוצים נוספים לדוגמא:
יוטיוב עובד מעולה לייצור לידים אם יש לכם סרטונים איכותיים, אם אין לכם זה הזמן לבקש מאיתנו הצעת מחיר ולהפיק כאלה..
טאבולה עובד פגז ומייצר לידים איכותיים באמצעות כתבות תוכן, אנחנו עובדים עם עיתונאיים שיודעים לקחת את הסיפור של המוצר שלכם לראיין אתכם ולהפוך אותו למאמר מרתק ומכירתי שיהפוך להיות מכונת לידים משומנת דרך טאבולה,
והכי חשוב לנשום עמוק ולבדוק איתנו מה עוד אנחנו יכולים לעשות ביחד איתכם כדי לשפר ולעשות טוב יותר בשביל להשיג תוצאות יותר טובות עבורכם כי אנחנו כאן בשבילכם גם ברגעים הקשים וגם בתקופות המאתגרות נעבור את זה ביחד!

אנחנו דיגיטלקס – משרד פרסום דיגיטלי שאכפת לו.

אהבתם את המייל והמאמר? ממליצים לכם להמשיך ולהתעדכן..
בפרק הבא נרחיב על השינויים שקרו בפיקסלים בפייסבוק בחודש האחרון בעקבות העדכון הגדול של ios ואיך זה השפיע על כולנו.

עוד נושאים שאולי יעניינו אותך

נגישות